
Reparatie proces
Bekijk hoe gemakkelijk en snel de oplossing voor uw computerhardwareprobleem eruit kan zien.

Fase 1: Levering van het apparaat
Bestel een reparatie via ons aanvraagformulier en wacht vervolgens op een bericht van mij. Stuur de apparatuur per koerier en zorg ervoor dat u een beschrijving van het defect en de contactgegevens in het pakket bijsluit. U kunt de apparatuur ook persoonlijk afleveren.

Fase 2: eerste diagnose
In dit stadium wordt een voorlopige analyse van de apparatuur uitgevoerd op basis van de verstrekte storingsbeschrijving. Zodra de eerste diagnose is gesteld, nemen we contact met u op om te bespreken welke stappen u later in het reparatieproces kunt nemen.

Fase 3: Planning en behoeftenanalyse
We definiëren de reparatiedoelen van apparatuur en analyseren uw behoeften. We voeren een meer grondige diagnose van het probleem uit en bepalen de omvang van het werk dat nodig is om de apparatuur te repareren.

Stap 4: Stel een diagnose en identificeer het probleem
Op basis van de verzamelde informatie stellen we een diagnose van het probleem. We testen individuele componenten, analyseren software of voeren prestatietesten uit. Het doel is om het onderliggende probleem te identificeren en te bepalen welke onderdelen of software gerepareerd of vervangen moeten worden.

Fase 5: Reparatie en testen
Na het vaststellen van de oorzaak van de storing en het verkrijgen van goedkeuring van de reparatiekosten, gaan we over tot het verhelpen van het probleem. Vervolgens voeren we tests uit om te zien of de reparatie is gelukt. Als de tests succesvol zijn, wordt de reparatie als voltooid beschouwd.

Stap 6: Samenvatten en retourneren
We nemen contact met u op om u te informeren over de voltooiing van de reparatie en om factureringsproblemen op te lossen. Wij bevestigen het adres waarnaar de gerepareerde apparatuur moet worden geretourneerd.
Natuurlijk kan elke computerhardwarereparatie variëren, afhankelijk van individuele behoeften en specificaties. Het bovenstaande proces biedt echter een generieke reparatiestructuur die kan worden aangepast aan de specifieke omstandigheden en vereisten van de klant.
Hoe de apparatuur voorbereiden?


1. Verwijder het wachtwoord
Als u een systeemwachtwoord of een ander type beveiliging heeft, onthoud dan dat dit moet worden verwijderd voordat u post-reparatietests uitvoert. Als het apparaat niet start en u het wachtwoord niet kunt verwijderen, noteer het dan op een vel papier en stuur het met het apparaat mee. Als u het wachtwoord niet invoert, kan de reparatie aanzienlijk worden vertraagd en kan een goede test niet worden uitgevoerd. Het is dus belangrijk om te onthouden om je wachtwoord te verwijderen of door te geven.

2. Verpak zorgvuldig
Om de kans op schade tijdens het transport te minimaliseren, raden we aan het apparaat goed te verpakken. De beste oplossing is om de originele doos te gebruiken. Als dat niet het geval is, is het de moeite waard om noppenfolie te gebruiken, die het apparaat tegen schokken en beschadigingen beschermt. Plaats het apparaat vervolgens in een stevige doos en vul de openingen op voor extra bescherming.

3. Vrachtbrief
Meestal hebben koeriers een vrachtbrief die bij de zending wordt gevoegd. Als u echter een vrachtbrief in een e-mail heeft ontvangen, vergeet deze dan niet uit te printen en op het pakket te plakken. Lukt het niet om het pakket per koerier te versturen, lever de apparatuur dan na voorafgaand telefonisch contact individueel af op het adres 3082 TS Rotterdam, Frans Bekkerstraat 30B